Достовірний факт

9,5 см. – довжина найбільшого язика в світі.

Дослідники виявили небезпечні супербактеріі на крайній півночі

Експерти констатують: в світі активно поширюються бактерії, що мають множинну стійкість до антибіотиків. як передає "Naked Science", Недавно гени стійкості до антибіотиків були виявлені у ґрунтових мікроорганізмів, що мешкають далеко за полярним колом. Що важливо, ці гени передаються між різними штамами і навіть видами патогенів.

Зокрема, занепокоєння вчених викликає ген blaNDM-1. Він може зробити бактерію стійкою до широкого спектру ліків, включаючи карбапенеми (антибіотики останньої лінії захисту). Вперше про цей ген заговорили в 2008 році (патоген з цим геном знайшли в одній з індійських клінік). Через два роки патогени з цим геном уже виявили у воді в Делі. А тепер експерти знайшли blaNDM-1-позитивні мікроби в приполярних регіонах.

Бактерії з геном стійкості виділили з грунту на архіпелазі Шпіцберген. Варто зазначити, що у бактерій із зразків вчені виділили в цілому більше 130 генів резистентності, які охоплюють всі існуючі класи антибіотиків. Ген blaNDM-1 був в 60% проб. Можливо, патогени потрапили на архіпелаг з перелітними птахами.